20120825 - frukost och 'lunch' på dukans vis

sitter just nu på jobbet på min första rast och käkar min frukost som idag är 'oreganobröd' med sallad, tomat, gurka, gul paprika, ägg och skinka. till de har jag ett helt vanligt glas mjölk. gott gott!

Oreganobröd med keso
1 ägg
1,5 msk havrekli
2 msk keso
0,5 tsk bakpulver
oregano

blanda allt, in i micron i 3 min. Färdigt. blir lite konstig konsistens med keson eftersom den smälter som typ ost så jag rekommenderar mitt vanliga recept som har kvarg/kesella istället för keso.
jag lät i alla fall 'frallan' svalna och la på de jag tyckte jag skulle äta på jobbet och mums vad bra de blev!

till lunch har jag även gjort iordning något. Chokladproteingröt!!

chokladproteingröt
1,5 msk vetekli
ca 1,5 msk pysaliumfröskal
1 dl chokladprotein (eller de proteinet du vill ha)
2,5 dl vatten.

Vispa ihop allt och in i micron i ca 3 min. öppna 2 gånger och rör om så det inte klumpar sig för mycket. Och som sagt pysaliumfröskalen har en tendens att bli gummiaktiga så var försiktig så ni inte har för mycket om ni har jobbigt för den konsistensen. min gröt var ganska lös när ja tog ut den ur micron men stelnade till ganska fort. Sedan toppade jag med bananprotein och gojibär.

kommer att värma upp den senare när jag ska äta den och hälla på mjölk. Kommer bli succé! ;) haha!

jag jobbar för övrigt 9.30-17 idag. blir gött med pengar, hihi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0