'cause candy and cookies is my call'



innan ugn

efter ugn

efter erik

 

america cookies

250 gram smör
3 3/4 dl socker
1 1/4 dl farin socker
2 ägg
6 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 msk vaniljsocker
350 gram block choklad

Sätt ugnen på 150 grader.
blanda rumstempurerat smör med sockret och farinsockret.
vispa i ägg, bakpulver, vaniljsocker och mjölet så de blir en bra deg som inte är jättekladdig.
hacka chockladen, jag valde mest mörk även ljus och vit så det är bara att blanda hur mycket man vill.
häll i chokladen i degen och rör runt så de blandar sig. rullar bollar av degen som du trycker ut lite på plåten en bit ifrån varandra, det gör inget om de skulle växa in i varandra. sedan så sätter du in plåten i mitten av ugnen i 15-18 min. jag har ca 15 min för jag gillar när de är mjuka och blir sega efter någon dag, vill du att de ska bli hårare får du testa dig fram men jag skulle tippa på ca 20 min.

lycka till!

jag sparar just nu lite smet också för jag testar att göra glass med kakdeg, väntar bara på att glassen (som jag testar att göra själv) ska stelna lite mera. det blir bild på de med sen, men kan vara så att de kommer upp imorgon för då är det nog helt klart.

pusstja!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0