111116 - nostalgi

Det luktar varmt, de luktar gott. jag längtar till julen men alla lussebullar, pepparkakor, fudge och allt gott. alla mysiga dofter, en fin klädd gran med en fin stjärna i toppen. alla kulor som jukon kommer försöka fånga, och frågan är hur många gånger han kommer att nästan välta granen över sig själv. så alla mysiga belysningar med mycket doftljus. fina dekorationer som man kan göra själv. mysig julmusik.

det är första julen jag inte bor hemma nu. jag hoppas att det blir lika mysigt som de varit hemma om inte mysigare. och det är sjukt, hur fort kan ett år gå? det är sanslöst... jag vet knappt vart detta året har tagit vägen, känns verkligen inte som att de var ett år sen jag stod i sil och bakade massvis med julgodis bara för att det är så kul.

nu är det ju faktiskt inte så jätte närma jul än ändå. det är ju över en månad kvar. men jag längtar, detta är det bästa med vintern. så nu får det gärna bli första advent och december så man får öppna julkalendern, det är en självklarhet på jul. helt klart.

pusstja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0