20120331 - älskade ängel

det har varit en tuff dag idag. mycket tårar men med mycket skratt och fina minnen. galna minnen.

jag hörde bara en snabbversion om ett galet minne med Kajsa som Madde nämnde men jag tänkte även ta de här då jag var med och minns det lagom bra. det är inte direkt långt, jag vet inte vilket år och det är knasigt. för Kajsa är knasig, min fina tjeja!
det var kullenfestivalen för några x antal år sen. jag möter upp Kajsa på katedral och Madeleine är också där. Kajsa har cyklat dit med sin grå sprayade cykel (som Albin fixat åt henne) och har till sin stora fasa glömt cykel låset hemma. och eftersom hon helt enkelt inte orkar cykla hem och hämta låset så väljer hon att kasta in cykeln i en busken.
Ja men de klart, då tror ju alla att den är trasig, redan snodd så då kanske ingen tar den. Kajsa försökte gömma den lite mera och tänkte jo men varför inte. Detta blir perfekt, dags för en härlig kväll.
kvällen går och det är dags att hämta upp cykeln ur busken, väl vid busken ser Kajsa att cykeln är borta! vad tusan, helt spårlöst borta. Kajsa är trött, sur och lite ledsen för att hon inte längre har någon cykel. de knallar hemåt.

nu är minnet lite svagt så jag vet inte hur många dagar senare men inte allt för många i alla fall. jag cyklar genom stan, bort mot biografen och vad ser jag ståendes mot ett träd, jo KAJSAS CYKEL. (ska bara nu berätta att jag blivit av med mina cyklar 3 gånger och då aldrig hittat dem) jag ringer Kajsa som säger till Peter att hämta den. ;b
Tur tjejen nr 1 när det gäller saker! jag vet inte många gånger som hon fått tillbaka de hon tappat bort/glömt.

puss min fina! sov sött, vi ses i drömmarnas värld i natt mitt hjärta <3


Kommentarer
Postat av: Albin

Hey hey, den var inte snodd! Hittade en övergiven cykel som ingen älskade vid en container. Sen lagade jag den och gjorde den fin och gav den till en person som jag visste skulle uppskatta den.. ända tills hon kastade den bakom en buske ;) men cykeln gillade henne fortfarande tydligen och blev sedan upphittad igen, snipp snapp snutt så var cykeln sagan slutt!

2012-03-31 @ 02:12:22
Postat av: Jennifer

menade ju såklart inte att du snott cykel ;b utan som du gjorde, fixade till den till henne :) dåligt formulert av mig ;)

2012-03-31 @ 02:18:45
URL: http://jenniofer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0