20120826 - kvällsglass på dukans vis

hihi, som det står i rubriken.
glass på dukans vis. Alltså nyttig glass! Hihi.


Dukanglass
(1 potion)
3 äggvitor
Lite stevia
1 - 1,5 dl Proteinpulver
Lite mjölk

vispa äggvitor och lite stevia till hårt vitt skum. Häll i mjölk och proteinpulvret och vispa/kör i magic bullet tills de är en jämn smet. Häll i glassmaskinen och låt den köra till önskad konsistens.
tog ca 5-7 min. Blev väldigt hårt. FORT!

ät och njut! mums!!
jag valde mitt bananprotein från gymgrossisten som jag har snöat in mig på väldigt mycket just nu. tänkte göra mig lite mera glass imorgon på kanske lite andra mått och sådär. men vi får se, då får de nog även bli hallonproteinet eller något sånt. vi får se helt enkelt. men det återkommer jag ju självklart om!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0