20120822 - frukost på dukans vis

detta var väl inte de godaste jag ätit direkt men de fungerade för att vara första gången!
det var meningen att det skulle bli morotskakepannkaka. men eftersom jag inte riktigt tryckte ur all vatten ur morötterna så blev de väldigt blött och slutade med att jag först körde de i micron och sedan stekte lite yta på de. haha!

morotskakepannkaka
2 msk keso
1/2 dl mjölk
1/2 dl naturellt proteinpulver
1 dl äggvita
1/2 tsk kanel
1/2 tsk ingefära
1 dl 'avrunna' morötter

mixa keso, häll i mjölk och övriga ingredienser och vispa ihop till en smet. Häll i pannan och stek! Förhoppningsvis blir de bättre än mina. Haha!

till detta blev de en proteinshake med smak av exotisk frukt. helt ok frukost.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0