20120821 - frukost på dukans vis

 
 
 
god förmiddag

idag har blev min frukost en riktig succe!
gjorde mig chokladproteinkesopannkaka med pepparkakskrydda. mums!! den toppade jag med kanel, vaniljyoghurt och gojibär! lovley!! till de hade jag även en proteinshake av smaken banan.


Proteinchokladkeso pannkakor med pepparkakskrydda
(blir ca 4 st)
1 dl äggvitor (går lika bra med1-2 hela ägg)
1/2 dl mjölk
2 rågade msk keso
1 dl chokladprotein
1 msk havrekli
1/2 tsk bakpulver
1/2 msk pepparkakskrydda
2 msk kesella 1%

Häll i äggvitan och vispa lätt. sedan i med mjölk och chokladproteinet och mixad keso (om du har problem med bitar). Vispa ihop till en smet. tillsätt sedan resten av ingredienserna och smaka av så du inte vill ha mera pepparkakskrydda. Häll i panna och grädda dem fina.
toppa med de du tycker är gott!
ÄT!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0