20120819 - food tajm

slängde in lite gött i ugnen för att mätta magen. gjorde en nyttig ostkaka som jag hittade recept på! mycket bra!

jag tog;
1 ägg + ca 1 dl äggvita
250 g keso
Mandelarom efter smak

Knäck ägget och vispa i äggvitan lite lätt. häll i keson och lite mandelarom, vispa och smaka av. ta mera mandelarom om de behövs. häll upp i en ungsform och grädda i 20 min tills den fått färg.

(jag körde ca 25-30 min då jag började på 180 grader. Höjde sedan till 220 i ca 10 min så kör på höga grader så går det snabbare.)

mums! sen hade jag en protein 'pudding' av blåbär ovanpå.
Ta ca 1 dl proteinpulver och blanda med LITE mjölk. Vispa ihop allt en stund, häll i mera mjölk om du vill ha den lösare. in i kylskåp 10 min. ÄT!
gott gott (har nu dock ingen bild på detta smasket)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0