20120305

god morgon!

natten har väl inte varit den bästa kan jag inte påstå... har vaknat var och varannan timme. och eftersom jag har en hund som måste gå ut så var det ju helt enkelt dags att pallra sig upp eftersom han var pigg.. känns som att jag skulle kunna sova i 4 dygn till.

jo igår så lyckades jukon ta sig ut (han är så jäkla snabb) och sprang en vända. och eftersom hav är som han är så visste vi att fångar vi honom inte så ser vi honom aldrig mera.
så att de går att förstå, vi bor lite nedanför Ica. han börjar med att springa mot Ica men drar in på en bakgård, vidare ut på en grusväg (höger om arla) och springer hur långt som helst. Stannar några gånger för att 'lukta på blommorna', så vi kommer ikapp lite smått men när han ser oss tar han fart och springer åt vårat motsatta håll. han börjar närma sig vägen som går utanför arla och jag ser att det kommer en JÄTTE stor lastbil. 'de är kört, nu dör han' tänker jag och gapar till som aldrig förr samtidigt som jag springer allt vad jag har.
han stannar upp, vänder sig om och springer mot mig och förbi mig ut på gräset. Han jävlas med mig och jag vet att släpper jag förbi honom bakom mig nu så är han ute på vägen igen. men han vänder och springer mot Erik och han lyckas fånga honom.

Shit, visst vi har en söt hund men sjukt vad arg man kan bli på honom!
Skenet bedrar om man säger så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0