20120205

dags att ta nya tag. min motivation pendlar upp och ner fruktansvärt mycket.. jag har inte känt mig fullt redo.. hoppas att det vänder nu, det måste vända.

jag tror det gäller att bara bestämma sig. jag bestämmer mig nu! så himla mycket.. för så dåligt som jag sköter min mat nu.. usch, jag skäms.. hur ska jag kunna komma i form om jag äter så här som jag gör nu.. det skulle helt enkelt inte gå.. nu gäller det. känns nästan så, nu eller aldrig. jag ska försöka mig på en annan metod nu! ska successivt ta bort allt onyttigt så som vitt bröd, knäckemackor, fil + flingor, potatis, ris osv. något som går fetbort från och med nu är ju såklart cola, godis, chips och allt gött.
jag förstår inte varför jag ska ha så svårt att stå emot.. kan äta godis ena sekunden och i nästa så kommer tankarna 'var det verkligen värt att äta de godiset?' får lite skuldkänslor. tar lite till godis och så fortsätter det. fy, blir så besviken på mig själv! ska lära mig att äta bra, att äta tillräckligt mycket då jag har en tendens att i stort sett sluta äta då jag får mina träningsspel som brukar hålla i sisådär 5 dagar.. sen frossar jag, känns det som. tror jag är matmissbrukare, nästan i alla fall.
när jag har tråkigt, jamen då äter jag lite.
när jag inte har något att göra, då äter jag.
när jag är ensam, ledsen, nedstämd. då äter jag.
när jag är glad, lyckligt. då äter jag.
det känns som att jag äter hela tiden. men jag älskar mat. det måste bli en ändring. blä.

får spel. nu får det vara slut, en gång för alla. nu får det bli sommar så jag kan springa i några timmar och bara vara.. åh. jag vill springa, springa ute i naturen. och bara vara. ja, så får det bli. nu får vintern vara över så sommaren kan svepa över oss! 'nu ska vi dansa med sommarens varma vindar' - typ i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0