rock your body



jo tja! TRÄNINGSROCKINGAR!

de är de jag tänker rekomendera. jag kan ju börja med att berätta att jag aldrig i hela mitt liv har kunnat rocka rockring innan. jag har alltid velat lära mig men aldrig fattat hur man ska göra, så där har jag alltid stått och sett allmänt dum ut medan jag står och rör på höfterna på tok för mycket och gjort allt för att den inte ska falla till marken. det är svårt som tusan om man inte kan, så är det bara men det är bara att träna. jag själv började med att köpa mig en rockring från en leksaksaffär och det gick bara inte lära sig. den var för lätt och föll till marken efter 2 sekunder. fick sedan testa på att rocka rockring med en rockring med vikter i.

gymgrossisten och stadium kan ni hitta rockringar med vikter inuti. varför rockringar med vikter?
jo, därför att de tränar mage, midja, rygg, ben och bål. bara genom att stå några minuter varje dag så ger det en jättebra träning. är du ovan med de tyngre rockringarna så ska du börja försiktigt med ca 2-5 minuter per dag för att inte skada ryggen. speciellt om du köper den tyngre rockringen på 1,2 - 1,5 kg som även har som små bubblor på insidan som ska massera. av egen erfarenhet kan jag berätta att det gör ONT i början därför är det väldigt viktigt att inte börja för hårt med de rockringarna, för gör du det så kommer du antagligen inte kunna rocka rockring dagen efter för att det ömmar och gör ont där du rockade dagen innan. men det finns ju också de rockringarna utan bubblor som där av inte blir lika öm av.

varför jag rekomenderar denna är för att jag helt enkelt älskar mina rockringar. min första är den orange/gråa som vägen 1.5 kg och som verkligen har fått mig att vara riktigt öm i hela magen. och nu nyligen har jag även köpt mig den rosa/grå som väger 1,2. och det känns verkligen att den rosa är lättare så köp inte den tyngsta först bara för att om du tänker köra stenhårt. köp en lite lättare så kanske du till och med kan stå längre. med mina rockringar så brukar jag stå ca 20 minuter. efter de känns det ganska så mörbultat i magen om man kör på hårt och det går verkligen få uppflåset. och även, de viktigaste så klart! dessa änglar har hjälpt mig att tappa någon cm i midjan och jag menar det är ju kul också så det är ju verkligen lättare att komma igång än att behöva gå ut och komma iväg till gymmet.

här har ni även en länk där ni kan läsa några artiklar om tränings rockringarna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0