mozartkulor

yes, mozartkulor. nu ska de bara stelna också så är det färdiga att ätas. mums.

nu gjorde ju inte jag så många heller med de är så himla enkelt att göra! det är bara att börja med att rulla små bollar av nougaten (det blir jättekladdigt!!!), så många du vill ha.
Sedan gör i alla fall jag att jag rullar mandelmassan till en boll och trycker försiktigt ut den i handen så den inte spricker allt för mycket (det fastnar i handen, japp!!) och trycker sedan mandelmassan kring nougaten så nougaten inte syns.
gör dock inget om de syns lite eftersom nästa steg är att doppa i mörk choklad. för att inte bli jättekladdig brukar jag använda tandpetare att trycka in i kulorna och sedan hälla chokladen över men idag hittade jag inga så de fick bli fingrarna och då blir de kladdigt värre.

så nu ska de stelna så vi kan frossa i dem!

 

pusstja


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0